21.4.16

ΤΑΪΣΜΑ

Αυτά που ακολουθούν δεν είναι συμβουλες. Δεν είμαι ειδικός στη διατροφή της γάτας αλλά κι εγώ τα έχω διαβάσει στο ιντερνετ.
Τάϊζα το ψιψινάκι για να μην πάει στα σκουπίδια, γιατί να πάει στα σκοπίδια αφού είχε εμένα; Έτσι σκέφτηκα αλλά μάταια, μιά μέρα, όταν μεγάλωσε το είδα στα σκουπίδια κι έπαθα σοκ, τι θα έλεγε ο κόσμος και γιατί πήγε στα σουπίδια αφού της έδινα τα πάντα;
Τελικά το έιχα διαβάσει κάπου στο ίντερνετ, ότι έτσι ειναι η ζωή της γάτας, θα πάει στα σκουπίδια. 
Δεν είμαι κτηνίατρος και δεν είχα ιδεά τι τρώνε οι γάτες, δεν είχα ποτέ γάτα ούτε εγώ ούτε οι συγγενείς μου. Διάβαζα στο ίντερνετδιάφορα, ότι λέει το σκόρδο και το κρεμμύδι σε κάθε τους μορφή είναι τοξικά για αυτές. Από την άλλη, έχε φάει μουσακά που περιέχει κρεμμύδι και ίσως σκόρδο και αν κι έγκυος δεν έπαθε τίποτα. Απ΄οτην άλλη δε ξέρω αν μέσα της υπέφερε ή πόναγε η κοιλιά της, γι αυτό και σταμάτησα να της δίνω οτιδήποτ περιείχε σκόρδα και κρεμμύδια. 
Στο ίντερνετ έχω διαβάσει διάφορα, ότι λέει πρέπει να τρώνε καλά βρασμένα λαχανικά, άλλοι ωστόσο λένε να μη τρώνε πατάτες.. γενικά οι απόψεις διίστανται κι εγώ είχα χάσει λίγο το μπούσουλα αλλά τί να κάνω προσπαθούσα να την έχω καλά/ Το ότι το ψιψινάκ ιμου έζησε κι ήταν κάθε μέρα κοντά μου και γέννησε και μεγάλωσε 4 γατάκια τη πρώτη φορά και 2 την επόμενη με κάνει να πιστέυω ότι είναι μια υγειής γάτα. Τα μάτια της είναι πάντα μεγάλα και λαμπερά, το τρίχωμά της το ίδιο, καμία σχε΄ση με άλλα αδέσποτα.
Ναι, αδέσποτα. Δυστυχώς δεν είχα κα ιδεν έχω την οικονομική δυνατότητα να την έχω στο σπίτι μου και να την εμβολιάζω και να της παρέχω όλα τα κομφόρ, σπιτάκι, κουβερτάκι και τα τοιάυτα.... Όμως πιστεύω ότι η γάτα θα πρέπι να ζεί έξω στο περιβάλλον της, να τρέχει, να κυνηγάει, να προφυλάσσεεται και να μην είναι ένα όν που βλέπει τηλεόραση όλη μέρα και δεν έχει δει πουλιά να πετούν, γάτες, ποντίκια... πεταλούδες... δένδρα... Πραγματικά λυπάμαι για αυτά τα εγκλωβισμένα γατάκια των σπιτιών και των διαμερισμάτων. Από την άλλη στεναχωριο΄μου νόταν χιόνισε και το ψιψινάκι ήταν αναγκασμένο να τη βγάζει έξω... Πέρασε την εγκυμοσύνη του κάτω από το χιονισμένο έλατο. 
Της αρέσει το βραστό καροτάκι, το βραστό μπρόκολο, οι φακές, το βραστό λάχανο, βραστό αρακά, πατατούλα ψητή ή τηγανιτή , μελιτζάνα επίσης. Τρώει και αγριάδα φρεσκια από το κήπο,
Από κρέατα τα πάντα και σε οποιαδήποτε μορφή. 
Διάβασα ότι δε κάνει να τους δίνουμε ωμό ψάρι γιατί λεει παθαίνουνε σπασμούς. Ιδέα δεν έχω αλλά στην ανάγκη της έχω δώσει αν και της τα βράζω λίγο ή της δίνω από τα ψητά. Επίσης τα μεγάλα τουλάχιστον κόκκαλα τα αφαιρούσα, αν και η γονεις μου έλεγαν ότι τους αρέσουν και κάνουν καλό στα δόντια τους. Αλλά δεν ήθελα να πάθει κάτι και να φταιω εγώ. Οταν τα ψάρια είνια μικρά πχ γαυρος τα τρώνε κι ολόκληρα. Και που λέτε, εγώ έκανα όλα αυτά... και μια μέρα στο κήπο μου κουβάλησαν κα΄τι ωμές μπριτζόλες και τις τρώγανε και έπαθα. Λες και τα είχα νηστικά. Επίσης τα έχω δεί να τρώνε ποντίκαρους. :(
Εχω διαβάσει ότι πρεπει να τρωνε κάθε μέρα ταυρίνη κι αυτό περιέχεται στα κρέατα. Δυστυχώς δεν είχα κάθε μέρα κρέας....
Επισης διάβασα ότι ο οργανισμός τους δε παράγει λίπος οπότε πρέπει να τους παρέχουμε εμέις το λάδι. Οπότε έριχνα λίγο λαδάκι κάθε φορά που τους μαγείρευα κάτι.
Τρωει κριθαράκι, ρύζι, μακαρόνια, ακόμα καλύτερα αν έχουν βράσει με κρέας ή ψάρι. Τρώει τυρί, γιαούρτι. Διάβασα ότι δε κάνει να τους δίνουμε γάλα οταν απογαλακτιστούν αλλά και γενικώς, γιατί λεει προκαλέι διάρροια. Εγώ δεν έχω ούτε πιατάκι να της προσφέρω το φαγάκι της οπότε ότι γάλα έχει φάει έιναι κα΄τι βουτυγμένες μπουκίτσες ψωμιολυ σε γάλα. Διάβασα ότι είναι καλύτερα να δίνουμε κατσικισιο ή εβαπορέ. Γιαουρτάκι τρώει πρόβειο. 
Εχω διαβάσει ότι δε κάνει να τους δίνουμε το φαί πολύ κρύο ή πολύ ζεστό. οπότε αν έχω κάτι από το ψυγείο της το ζεσταίνω ή αν εναι κάτι ζεστό το αφήνω να κρυώσει. Τρώει ομελέτα, δηλαδη ένα χτυπημένο αβγό  σε λίγο λάδι. Πιό έυκολα τρώει την ομελέτα παρά το βραστό αβγό, το βραστό δε ξέρει πως να το ανόιξει. :)

ΔΕΝ τρώει φρουτα, ζαχαρη, ξηρους καρπούς, σοκολατα, ωμά λαχανικά, αλκοολ, χυμους..., σκόρδα, τζατζίκι, κρεμμύδια.

ΝΕΡΟ
Νερό κάπου διάβασα ότι δε τους χρειάζεται αν δε τρώνε ξηρή τροφή αλλά το ψιψινάκι έπινε από το συντριβάνι ή από το νερό που πέφτει όταν ποτίζουμε. Σε μια φάση, όταν είχε τα μικρά τους έβαζα νεράκι σε ένα αλουμινένιο δοχείο μιας χρησης αυτα που πουλάνε για να φτιάχνουμε κεϊκ... και το ανανέωνα κάθε μέρα! Σε μια φάση το σταμάτησα λόγω το ότι δεν ήθελα να μαζευτουν κουνούπια ή άλλα γατιά που αν επιναν μπορεί να κόλλαγαν κάτι τα υγειή γατάκια! Πολύ θα ήθελα να τους δίνω καθαρό νερό κάθε μέρα.
ΞΗΡΗ ΤΡΟΦΗ
Μια μέρα αγόρασα ξηρη τροφή από το σούπερ, για μικρά γατάκια και θηλάζουσες/εγκυμονουσες γάτες, να τους το κάνω δώρο! Σας πληροφορώ ότι εκέινη την εποχή έιχα δυο ενήλικα γατιά και ένα μικρότερο, το ένα ενήλικο δε δοκίμαζε καν! Δε του άρεσε! Το ψιψινακι και το μικρό τρώγανε με  ευχαρίστηση! Αναγκαζόμουν να μαγειρεύω για το άλλο γατί!...

Εχω διαβάσει ότι η γάτα τρώει δυο φορες τη μέρα.  Τρώει πολυ περισσότερο αν μόλις γέννησε, τρώει περισσότερο αν θηλάζει.... αν και διάβασα ότι μπορέι να παράγει γάλα ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες... Επίσης το μικρό γατάκι τρωει πιό πολλά γεύματα.
Αυτά είνια όλα όσα έψω διαβάζει για τη διατροφή της γάτας. Και όλα όσα τρώνε οι γάτες που ξέρω.
Δε ξέρω αν τα έκανα καλά αλλά από την εμφάνιση της γάτας και τη συμεριφορά τηε δείχνει μια χαρά. Είναι τώρα περίπου δυό μιση ετών, έχει γεννήσει τρεις φορές! 



Δεν υπάρχουν σχόλια: